Izobraževanje na daljavo pri predmetu športna vzgoja je namenjeno dijakom in dijakinjam, ki so zaradi športa, umetnosti in znanosti, bolezni ali drugih razlogov veliko odsotni od pouka. Gradiva, ki omogočajo razumevanje gibanja in vsebin športne vzgoje, so bila izdelana v okviru razvojne naloge Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Gradiva so pripravili učitelji športne vzgoje, ki poučujejo v gimnazijskih programih.
Pripravljena gradiva sestavljajo 4 gradniki:
- Teorija: teoretični zapis o različnih vsebinah pri športni vzgoji
- Naloge: raznovrstne naloge za preverjanje usvojenega teoretičnega znanja na različnih taksonomskih ravneh
- Pričakovani dosežki, cilji in kriteriji: na podlagi pričakovanih dosežkov iz UN, so zapisani cilji za posamezno področje/vsebino in oblikovani kriteriji znanja – kaj želimo doseči in kaj je tisto, kar opredeljuje znanje na 5-stopenjski lestvici
- Viri in strategije: spletni in knjižni viri iz katerih smo črpali vsebino in ideje za naloge
Izvedba izobraževanja na daljavo poteka v zavihku Moje učenje v eListovniku oz. izbranem drugem e-učnem okolju, kot je spletna učilnica, O365 ipd. E-pošta, skype, viber, vox ipd. niso e-učna okolja, lahko pa se jih uporablja kot orodja za komuniciranje v okviru izobraževanja na daljavo. Dijaki in dijakinje se glede izbora tem, časovnega okvirja za reševanja delovnih listov in obrazca za samovrednotenje dogovorite s svojim profesorjem oz. profesorico. Enako tudi v primeru vprašanj ali nejasnosti.
Tematska področja so vezana na vsebine in cilje, ki so zapisani v učnem načrtu za športno vzgojo. Izbrali smo tista, ki vplivajo na razumevanje pomena gibanja, poznavanje osnovnih zakonitosti športne vadbe in predstavljajo pomembno znanje za zdrav življenjski slog. Nekatera tematska področja so obravnavana širše in globje, saj menimo, da morajo perspektivni in vrhunski mladi športniki poznati in razumeti še nekatere vidike športne vadbe v procesu športnega treniranja.
Pregled priporočenih tem/tematskih področij:
- Vpliv športa na zdravje in dobro počutje: s fiziološkega, psihološkega in sociološkega vidika
- Telesne značilnosti in gibalne sposobnosti: telesne značilnosti, gibalne in funkcionalne sposobnosti, spremljanje gibalnega in telesnega razvoja – (ŠVK), razvoj posameznih gibalnih in funkcionalnih sposobnosti (moč, gibljivost, vzdržljivost, ravnotežje, natančnost, hitrost, koordinacija)
- Splošna kondicijska priprava: osnove športnega treniranja, osnovne zakonitosti športne vadbe, odzivanje organizma na napor, načrtovanje športne vadbe, načrtovanje športne forme
- Zdrava športna vadba: načela varne in zdrave športne vadbe: ogrevanje, sprostitev, relaksacija, regeneracija, preventivna vadba, pogoste poškodbe, prva pomoč, odpravljanje posledic, kurativa, stabilizacija, dihanje, psihična priprava, tehnike sproščanja, varnost pri športni vadbi: oprema, ogrevanje, zaščita, postopnost,… načela varnosti pri športni vadbi, pretiravanje, izčrpanost, dejavniki tveganja v športu in načini ukrepanja
- Športno obnašanje: načela športnega obnašanja (fair play), pravice in dolžnosti, ki jih prinaša status vrhunskega športnika
- Prehrana in prehranska dopolnila: vrsta hranil, presnova, prehrambena piramida, prehrana športnika, prehranski dodatki, doping, zasvojenost (droga, alkohol), preventivna vloga športa pri zasvojenosti
- Motivacija v športu
- Zgodovina športa
- Sociologija športa: organiziranost športa in njegove vloge v družbi
- Športni marketing
Cilji v učnem načrtu za športno vzgojo so vezani na praktično in teoretično znanje, v razmerju približno 20%-80%.
Priporočene teme niso namenjene reprodukciji, temveč poznavanju in razumevanju teoretičnih vsebin na področju športa, ki so osnova za praktično znanje kot učinkovito vključevanje v različne športne dejavnosti.